کتابخانه عمومی «فیروز تشکری» نوجه ده

کتابخانه عمومی تشکری نوجه ده در سوم خرداد ماه سال 1393 با همت خیر بزرگوار جناب آقای فیروز تشکری و همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای نوجه ده با زیر بنای تقریبی 175 متر مربع مشتمل بر سالن مطالعه، مخزن و سرویس بهداشتی به بهره برداری رسید.
هم اکنون این کتابخانه با 4500 جلد کتاب در زمینه های مختلف، آماده ارائه خدمات در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه ها می باشد.
ساعات کاری کتابخانه:
هر روز هفته بغیر از روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 13:30 ظهر الی 19:30 عصر و روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 13:30 ظهر
آدرس: شهرستان شبستر - روستای نوجه ده - خیابان عدالت - روبروی ساختمان دهیاری
شماره تماس: 42427580-041 مسئول کتابخانه: خانم ظهری

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۷
مرداد

مدیرکل امور مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های کشور گفت : 235 هزار و 382 نفر از سراسر کشور در ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند .



رمضانعلی محسنی شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه مرکزی تبریز اظهار کرد : از این تعداد بیش از 142 هزار نفر در بخش مکتوب و بیش از 92 هزار نفر در بخش کتابخوانی الکترونیک شرکت کردند . 
وی افزود : 10 هزار و 12 خانواده و 30 هزار و 734 شرکت کننده به صورت انفرادی در این جشنواره شرکت کردند که از مجموع شرکت کنندگان 45 هزار نفر حایز امتیاز شدند و 2 درصد از آنها با قرعه کشی جایزه دریافت کردند . 
محسنی با اشاره به اینکه در هر استان هشت کتابدار نیز به عنوان نفرات برتر تجلیل می شوند، گفت : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این جشنواره مشارکت کرد که آثار آن شرکت فارسی زبانان سراسر دنیا در این جشنواره بود. 
وی خاطرنشان کرد: پنج دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شده که بنا به پیشنهاد بنیاد فرهنگی و هنری رضوی برگزاری این جشنواره از ششمین دوره آن به نهاد کتابخانه ها سپرده شد . 
محسنی گفت : یکی از ویژگی های جشنواره کتابخوانی این دوره نسبت به دوره های گذشته شرکت افراد در 2 بخش فردی و خانوادگی بود و منابع جشنواره از یک منبع به 3 کتاب افزایش یافته است . 
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت : حدود 30 هزار و 724 نفر از استان در این جشنواره شرکت کردند که هیات داوران 3 خانواده منتخب و 19 نفر منتخب در بخش انفرادی را انتخاب کردند . 
شهرام خدایی افزود : آذربایجان شرقی به لحاظ تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره پس از استان های اصفهان و فارس در جایگاه سوم قرار دارد . 
وی همچنین اظهار کرد: هر کس باید به اندازه توان خود از اقیانوس بی کران رضوی توشه ای بردارد و دارای حیات طیبه شود؛ پیروی از راه امامت تکمیل کننده وحدانیت خداست یعنی بدون امامت و ولایت توحید معنا پیدا نمی کند . 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در اختتامیه این جشنواره گفت : مکتب رضوی که از اسلام نشات گرفته، در واقع مکتب حکمت آموزی و علم آموزی است . 
محمد محمدپور همچنین در خصوص فواید کتابخوانی، اظهار کرد : مطالعه و کتابخوانی از شاخص های توسعه است و با تقویت و ارتقای این شاخص امکان پیمودن پله های ترقی در جامعه به وجود می آید . 
وی تاکید کرد : راه توسعه از کتابخوانی می گذرد و با ارتقای دانش جامعه این راه قابل پیمودن خواهد بود . 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت : کتابخوانی امر مقدسی است چون راه افزایش معلومات و معنویات است . 
سیدمحسن لطیفی اظهار کرد : رسانه ها در احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه در جامعه سهم بسیار عمده ای دارند که باید این رسالت را محقق کنند .
در این جشنواره 30 نفر از برگزیدگان کتابخوانی رضوی تجلیل شدند . 
ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی به مناسبت دهه کرامت، در سه رده سنی به صورت انفرادی و خانوادگی و در قالب های مکتوب و الکترونیکی برگزار شد. 
'دوست مهربان کبوترها' نوشته مجید محمدی در قالب مسابقه نقاشی برای کودکان، 'اعتراف غلامان' نوشته حمیدرضا شاه محمدی در رده سنی نوجوان و کتاب 'امام علی بن موسی الرضا(ع)' اثر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در رده بزرگسال کتاب های در نظر گرفته شده برای این مسابقه بود.

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۲۶
مرداد

تقدیر از برگزیدگان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان آذربایجان شرقی

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی عصر روز بیست و ششم مردادماه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این مسابقه به کار خود در استان آذربایجان شرقی پایان خواهد ‌داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان آذربایجان شرقی روز سه‌شنبه بیست و ششم مرداد، با حضور شخصیت های برجسته دینی، جمعی از مریدان و دوست داران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، مسئولین وکتابداران کتابخانه های عمومی استان و جمعی از شرکت کنندگان و نفرات برگزیده این مسابقه برگزار خواهد شد.

در این مراسم از سه خانواده منتخب، 19 نفر برگزیده استانی و هشت کتابدار برگزیده کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی تقدبر بعمل خواهد آمد.

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی (از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)) بود که به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(ع) و همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


اسامی برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی استان آذربایجان شرقی را در زیر مشاهده می فرمایید:


  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۲۶
مرداد


موفقیت سرکار خانم امینه جلیل زاده در مسابقات کتابخوانی رضوی، مایه بسی مباهات و سربلندی روستا و همچنین کتابخانه استاد فیروز تشکری نوجه ده می باشد.

بدینوسیله انتخاب شایسته ایشان را به خانواده ی محترمشان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

ظهری(مسئول کتابخانه عمومی استاد فیروز تشکری نوجه ده)

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۲۴
مرداد


بر روی رضا شمس امامت صلوات
بر شافع ما روز قیامت صلوات
در شام ولادتش که شادند همه
بفرست بر این روح کرامت صلوات صلوات

دهه کرامت مبارک باد


  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۲۱
مرداد

 

پذیرش عضویت رایگان در کتابخانه ی عمومی فیروز تشکری نوجه ده



علاقمندان به کتاب می توانند در روز یکشنبه ۲۴ مردادماه با همراه داشتن کدملی و یک قطعه عکس به کتابخانه ی عمومی فیروز تشکری نوجه ده مراجعه کرده و برای مدت یک سال به صورت رایگان به عضویت این کتابخانه ها درآیند.

  طبق دستورالعمل عضویت کتابخانه های عمومی، فقط مبلغ 5000 ریال بابت هزینه صدور کارت دریافت شده و مبلغی بابت حق عضویت دریافت نمی گردد.

  همچنین با اجرای طرح عضویت سراسری، هر یک از علاقمندان به کتاب می توانند با عضویت در یک کتابخانه، از تمامی کتابخانه های عمومی شهرستان، استان و کشور استفاده کرده و کتاب به امانت بگیرند ضمن اینکه با مراجعه به سامانه سامان به نشانی samanpl.ir امکان جستجو و رزرو کتاب مورد نظر در تمامی کتابخانه های شهرستان، استان و کشور وجود دارد.

 

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۰۵
مرداد
معرفی 4 کتابِ طرح «کتاب‌خوان ماه» مرداد 1395

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب‌های «دُرّ و صدف»، «خورشید می‌ماند (روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی)»، «عباس دست‌طلا» و «قصه ما مثل شد» را در قالب پنجمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه مرداد 95 معرفی کرد.


 

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده