کتابخانه عمومی «فیروز تشکری» نوجه ده

کتابخانه عمومی تشکری نوجه ده در سوم خرداد ماه سال 1393 با همت خیر بزرگوار جناب آقای فیروز تشکری و همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای نوجه ده با زیر بنای تقریبی 175 متر مربع مشتمل بر سالن مطالعه، مخزن و سرویس بهداشتی به بهره برداری رسید.
هم اکنون این کتابخانه با 4500 جلد کتاب در زمینه های مختلف، آماده ارائه خدمات در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه ها می باشد.
ساعات کاری کتابخانه:
هر روز هفته بغیر از روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 13:30 ظهر الی 19:30 عصر و روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 13:30 ظهر
آدرس: شهرستان شبستر - روستای نوجه ده - خیابان عدالت - روبروی ساختمان دهیاری
شماره تماس: 42427580-041 مسئول کتابخانه: خانم ظهری

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
شهریور


دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شانزدهمین سفر استانی خود، با کتابداران آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با سفر به استان آذربایجان شرقی، روز سه‌شنبه ۳۱ شهریور با کتابداران این استان دیدار و گفتگو کرد.

مختاپور در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و عید سعید قربان به بیان نکاتی در خصوص وضعیت فعلی نهاد کتابخانه‌ها پرداخت. وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود و اقدامات انجام شده در راستای رفع آنها، بر همکاری و همدلی بیش از پیش کتابداران به منظور دستیابی به آینده‌ای رو به رشد تأکید کرد.

دبیرکل نهاد در ادامه با ارائه تفسیری از کتابدار محوری یادآور شد: مصداق بارز کتابدار فردی است که در کتابخانه کار می کند اما در نهاد با یک گسترش مفهومی؛ همه کارکنان نهاد را کتابدار و همه همکاران در نهاد از معاونین، مدیران، رؤسا و کارشناسان ستادی را کتابدار می دانم. کتابدار محوری یعنی کتاب‌ محوری، یعنی فرهنگ محوری، یعنی مشاوره امین محوری. کتابدار محوری یعنی کتابخوانی محوری.

وی برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان را یکی از طرح‌های مؤثر در راستای رسیدن به کتاب محوری دانست و گفت: این نشست‌ها که امروز در سراسر کشور شاهد برگزاری شان هستیم، و گاهی با حضور مسئولین استانی برگزار می شوند؛ یعنی همان کتاب محوری.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه افزود: معرفی کتاب الزاماتی دارد. خواندن کتاب و تسلط به محتوای کتاب، شناخت نویسنده و مسائل مربوط به نویسنده و محتوای آثار او و شناخت از مترجم و حوزه مربوط به کتاب و از همه این‌ها مهمتر، اینکه کتابداران خود را فردی با قابلیت و توانایی و مهارت مطالعه و معرفی کتاب بدانند.

وی اضافه کرد: بارها گفته‌ام کسی که کتاب بخواند و کتابخوان باشد، حرف زدنش، ایستادنش، راه رفتنش، فرهنگ اجتماعی اش فرق می کند؛ و جامعه کتابخوان نیز فرق می کند. جامعه کتابخوان جامعه‌ای معطر به عطر کتابخوانی است و در واقع چنین جامعه‌ای نیز تمام رفتارهایش متفاوت خواهد بود.

در ادامه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از کتابخانه تربیت شهر تبریز دیدن کرد و ضمن گفتگو با کتابداران این کتابخانه در جریان مسائل این کتابخانه قرار گرفت. کتابخانه عمومی تربیت، نخستین کتابخانه دولتی ایران است که در ۱۳۰۰ ش. در تبریز ساخته شد. کتابخانه مرکزی شهر تبریز دیگر کتابخانه‌ای بود که مختارپور در سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی از آن بازدید کرد. کتابداران کتابخانه مرکزی نیز در این بازدید گزارشی از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی به دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه کردند.

در راستای تحقق وعده دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها مبنی بر سفر به تمامی استان‌های کشور برای آگاهی از وضعیت کتابخانه‌ها و دیدار با کتابداران، آذربایجان شرقی شانزدهمین مقصد مختارپور برای بازدید بود. 

علیرضا مختارپور در دوره جدید فعالیت‌های نهاد، در سفر به ۱۵ استان اردبیل، آذربایجان غربی، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، تهران، هرمزگان، قم، همدان، قزوین، مرکزی، کرمان، گلستان، کرمانشاه و خراسان رضوی ضمن بازدید از کتابخانه‌های عمومی در شهرهای مختلف این استان‌ها، به گفتگو با کتابداران استانی کشور پرداخت.

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۲۷
شهریور
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر برطبق اعلام امور فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی استان،بنا به درخواست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر مبنی بر برگزاری دومین نشست کتابخوان شهرستانی با موضوعیت ومحوریت کتب دفاع مقدس، این نشست در پنج مهر ماه امسال در محل آمفی تئاتر کتابخانه شیخ محمود شبستری برگزار خواهد شد.

محسنی ضمن اعلام این خبر افزود: هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه است واین نشستها مطالبه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای طرح ملی مطالعه که از مطالبات مقام معظم رهبری است برگزار می شود.وی با بیان اینکه شهدا ودفاع مقدس از حوزه هایی هستند که متأسفانه با مهجوریت مواجه شده اند که با این اقدام تلاش می شود با اطلاع رسانی در حوزه کتب دفاع مقدس جامعه را ضمن تشویق به مطالعه با این حوزه نیز آشنا کنیم.

وی در ادامه ضمن تشکر وقدردانی ویژه از عموم شرکت کنندگان در نشست قبلی به ویژه کتابداران وهمکاران اداره از همکاری سپاه ناحیه شبستر در نشست دوم نیز خبر داد .

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده