کتابخانه عمومی «فیروز تشکری» نوجه ده

کتابخانه عمومی تشکری نوجه ده در سوم خرداد ماه سال 1393 با همت خیر بزرگوار جناب آقای فیروز تشکری و همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای نوجه ده با زیر بنای تقریبی 175 متر مربع مشتمل بر سالن مطالعه، مخزن و سرویس بهداشتی به بهره برداری رسید.
هم اکنون این کتابخانه با 4500 جلد کتاب در زمینه های مختلف، آماده ارائه خدمات در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه ها می باشد.
ساعات کاری کتابخانه:
هر روز هفته بغیر از روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 13:30 ظهر الی 19:30 عصر و روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 13:30 ظهر
آدرس: شهرستان شبستر - روستای نوجه ده - خیابان عدالت - روبروی ساختمان دهیاری
شماره تماس: 42427580-041 مسئول کتابخانه: خانم ظهری

طرح کتابخوان فروردین ماه 96

چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۱۶ ب.ظ

4 کتاب طرح کتاب خوان ماه در فروردین ماه 1396


معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور نخستین سری از کتاب های طرح "کتاب خوان ماه" را در سال 96 معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد، کتاب های "بغض در نواحی لبخند" نوشته محمدرضا ترکی، "تحصیلات با طعم شکلات" نوشته ابوالفضل ابراهیمی، "سه کاهن" نوشته مجید قیصری، "سیری در نهج البلاغه" نوشته مرتضی مطهری را برای طرح کتاب خوان ماه ویژه فروردین 1396 معرفی کرد.

      خلاصه ی کتاب سه کاهن

تالیف: مجید قیصری
ناشر: انتشارات عصر داستان
تعداد صفحات: 1844 صفحه

«سه‌کاهن» نمونه موفقی از یک داستان خوب و پرکشش با پرداخت مناسب و شخصیت‌پردازی مطلوب در حوزه ادبیات دینی است که روایتی یک‌روزه از زندگی پیامبر اسلام (ص) را به خواننده عرضه می‌کند.

 داستان این کتاب، به دوران کودکی پیامبر (ع) و زندگی ایشان نزد دایه‌شان حلیمه بازمی‌گردد؛ متن کتاب، ادبی و پراحساس است؛ با جملات کوتاه و توصیفات روان نویسنده باعث می‌شود به جزئیاتی توجه کند که روایت او را شیرین و خواندنی می‌سازد. او بخش‌های هیجان‌انگیز داستان را با ظرافت‌های خاصی نقل می‌کند که تأثیر ویژه‌ای بر مخاطب می‌گذارد.

مجید قیصری، داستان «سه‌کاهن» را هم مانند داستان دیگرش، «شمّاس شامی»، از دل منتهی‌الآمال شیخ عباس قمی بیرون کشیده و ایده آن را از دل روایت‌های ناب این کتاب به دست آورده است

مهم‌ترین ویژگی کتاب «سه‌کاهن»، پردازش داستانی خوب و ایجاد تعلیق‌های پرکشش در آن است که آن را به یک فیلم سینمایی جذاب شبیه می‌کند.

بغض در نواحی لبخند (مجموعه شعر ۱۳۸۹-۱۳۹)
نوشته محمدرضا ترکی
انتشارات هنر رسانه اردیبهشت
۱۱۲۲ صفحه


کتاب «بغض در نواحی لبخند» مجموعه شعری از یکی از شاعران و محققان موفق در حوزه ادبیات است. شعر محمدرضا ترکی، شعری است که بن‌مایه‌های طنز در آن به چشم می‌خورد. شعرهای او بوی حکمت می‌دهد و از آرایه‌های ادبی سرشار است. «فصل فاصله‌ها»، «هنوز اول عشق است» و «خاکستر آینه» نیز تاکنون از همین شاعر منتشر شده است.
بیشتر آثار این مجموعه، در قالب غزل است؛ اما برخی از اشعار نیز در قالب‌های نو، رباعی و سپید سروده شده‌اند. شعرها چه در قالب کهن و چه در قالب شعر نو، درباره مسائل عاطفی با مضامین تغزلی، یا اجتماعی و گاه فلسفی سروده شده است.

بخشی از شعرهای این مجموعه، به موضوع جنگ و دفاع مقدس پرداخته و شاید معنای بغض در عنوان این مجموعه شعر نیز به همین آثار برمی‌گردد. شعر «دریا قلی»، پیرامون شهید دریاقلی دلاوری که با حماسه بی‌نظیرش در کوی ذوالفقاری آبادان، این شهر را از سقوط نجات داد، شعر «حدیث غربت» در مدح ننه‌علی، مادر پیر و دل‌شکسته‌ای که سال‌های دراز در گوشه بهشت‌زهرا (س)، در بیت‌الاحزانی که در کنار مزار شهیدش ساخته بود می‌زیست و اشعار دیگری مانند «هنوز»، «نشانی» و «مرخصی» ازاین‌دست اشعار به شمار می‌روند. چشم‌انتظاری مادران شهدا، در اشعار محمدرضا ترکی موردتوجه خاص قرار گرفته است. شاعر، گلایه‌هایی نیز از زمانه حاضر دارد و در بعضی اشعار هم به‌خوبی به مفهوم انتظار می‌پردازد.

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی