کتابخانه عمومی «فیروز تشکری» نوجه ده

کتابخانه عمومی تشکری نوجه ده در سوم خرداد ماه سال 1393 با همت خیر بزرگوار جناب آقای فیروز تشکری و همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای نوجه ده با زیر بنای تقریبی 175 متر مربع مشتمل بر سالن مطالعه، مخزن و سرویس بهداشتی به بهره برداری رسید.
هم اکنون این کتابخانه با 4500 جلد کتاب در زمینه های مختلف، آماده ارائه خدمات در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه ها می باشد.
ساعات کاری کتابخانه:
هر روز هفته بغیر از روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 13:30 ظهر الی 19:30 عصر و روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 13:30 ظهر
آدرس: شهرستان شبستر - روستای نوجه ده - خیابان عدالت - روبروی ساختمان دهیاری
شماره تماس: 42427580-041 مسئول کتابخانه: خانم ظهری

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۶
مهر

چهل و چهارمین نشست «کتاب‌خوان» با حضور جمعی از کتابداران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در شهرستان شبستر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، چهل و چهارمین نشست «کتاب‌خوان» روز چهارشنبه چهارم شهریور همزمان با فرخنده میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضور جمعی از کتابداران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی و با همکاری نهادها و ارگان‌های فرهنگی شهرستان شبستر در آمفی تئاتر کتابخانه شیخ محمود شبستری برگزار شد.



 
در ابتدای این مراسم هادی محسنی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شبستر، ضمن تبریک میلاد مسعود هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) پیام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این نشست را قرائت کرد.

در ادامه 11 تَن از مسئولین، کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها به ارائه کتاب‌های خوانده شد خود پرداختند.

شرح کتاب‌های به اشتراک گذاری شده به شرح زیر می باشد:

فاطمه زهرا (س) دختر محمد (ص) / ارائه توسط رباب ابراهیمی (عضو کتابخانه عمومی الغدیر دریان)

حفظ پوشش مقابل نامحرمی نابینا در زمانی که پوشش برابر نامحرمان بینا و گشاده چشم چندان رنگی نداشت و واقعیتی مسخ شده بود اعجازی است که خصوصیت وجود مقدسی چون حضرت فاطمه زهرا(س) است. روزی مرد نابینایی با کسب اجازه به محضر حضرت زهرا (س) آمد. حضرت از او فاصله گرفت و خود را پوشانید، پیامبر اکرم(ص) که در آنجا حضور داشت از حضرت زهرا(س) پرسید: «با این که این مرد نابیناست و تو را نمی‏بیند، چرا خود را پوشاندی؟» حضرت زهرا(س) در پاسخ فرمود: «اگر او مرا نمی‏بیند، من که او را می‏بینم، وانگهی او بو را استشمام می‏کند». در این هنگام رسول خدا (ص) فرمودند: گواهی می‌دهم که تو پاره تن من هستی.

آن بیست و سه نفر/ ارائه توسط جعفر رزمی (فرمانده سپاه ناحیه شبستر)

ماجرای این کتاب صحبت از نوجوانانی است دل داده و عاشق که با ایمان خویش پای در معرکه حق و باطل نهاده‌اند، نوجوانانی که با وجود سن کم اما دستاوردی بزرگ خلق کردند و از این دست نوجوانان در تاریخ درخشان دفاع‌مقدس کم نبوده‌اند. حال مردی از آن جنس، پس از چندین سال اسارت قلم در دست می‌گیرد و روایت می‌کند آن روزهای تلخ و شیرین را.

چگونه کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقمند کنیم/ ارائه توسط مارال ظهری ( کتابدار کتابخانه عمومی تشکری نوجه ده)

گسترش فرهنگ مطالعه و رجوع به کتابخانه‌ها، چاپ و انتشار کتاب و شیوه بهره‌برداری از این ابزار فرهنگ ساز فرصت رشد و تعالی را برای جامعه فراهم می‌آورد و در این میان ایجاد رغبت به مطالعه و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اثر ارزشمند تلاش دارد تا به سوال اساسی که چگونه می‌توان کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقمند کرد پاسخ گوید.


نماز حکایت‌ها و روایت‌ها/ ارائه توسط فاطمه جهادی نژاد (عضو کتابخانه عمومی الغدیر دریان)

نماز موثرترین راه ایجاد رابطه با خداوند است که با خواندن نماز به پناهگاه مطمئن نزدیک می‌شویم. یکی از فایده‌های بی شمار نماز آن است که نیروی بسیار ناچیز ما را به نیروی بی پایان الهی پیوند می‌دهد. امام کاظم(ع) فرمودند: اگر نمازهای پنجگانه واجب را با حدوداش در وقت خویش بگذراند خوشبوتر از شاخه گل ریحان است که از درخت می‌گیرند که بو و طراوتش بسیار دل انگیز است. بر شما باد که نماز را در اول وقت بگذارید.


من زنده ام/ ارائه توسط وحید کوماری (عضو کتابخانه عمومی شیخ محمود شبستر)

کتاب «من زنده‌ام» خاطرات دوران چهار ساله‌ی اسارت خانم معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث صدام است. روایت کتاب از دوران کودکی نویسنده آغاز و با بیان بخش‌های مهمی از نوجوانی وی ادامه پیدا می‌کند. کتاب، با بیان نقش و تأثیر انقلاب اسلامی بر زندگی و شخصیت خانم آباد به دوره‌ی دفاع مقدس، اسارت و آزادی او و سه بانوی آزاده‌ی دیگر، به پایان می‌رسد.

سر الاسرار/ ارائه توسط حجت الاسلام والمسلمین پرورش (رئیس اداره اوقاف شهرستان شبستر)

معراج، نشانگر نقطه اوج کمالات منحصر به فرد پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و حدیث معراج، ارمغان ارزشمند و گوهر گران بهایی است که رسول اکرم(ص) از این سفر روحانی، برای راهنمایی امت اسلام به توحید ناب به ارمغان آورده و در لابه لای گفتگوهای معنوی با حضرت حق، پرسش‏های آشکار و نهفته سالکان طریق الی‏ الله را پاسخ گفته است و «سر الاسراء» تلاشی است در راستای احیای حدیث شریف معراج.

قصه آفتاب/ ارائه توسط حمید جوانزاده (کتابدار کتابخانه عمومی ایثار تیل)

این کتاب گذری بر زندگی مقام معظم رهبری است. کتاب از دوران کودکی تا تحصیلات و فعالیت های انقلابی مقام معظم رهبری را شامل می‌شود.

آتش بر فراز تبریز/ ارائه توسط حکیمه عابدینی (کتابدار کتابخانه عمومی گلشن راز شبستر)

این کتاب درباره‌ی جنگ ایران و روس، جنگ مشروطه، جنگ جهانی دوم و سایر جنگ‌هایی که از زمان صفویه در تبریز به وقع پیوسته اند، می‌باشد. کتاب توسط تاریخ پژوه معاصر بهروز خاماچی نوشته شده است.

خاک‌های نرم کوشک/  ارائه توسط زینت وطن دوست (عضو کتابخانه عمومی الغدیر دریان)

سعید عاکف نویسنده و مسئول انتشارات ملک اعظم با دیدن عکسی از "سردار شهید عبدالحسین برونسی" جرقه‌ا‌‌ی به ذهنش می‌زند که کتابی درباره این شهید بزرگوار و فداکار بنویسد تا مردم او را بشناسند و هم از زندگی او درس بگیرند. در نهایت کتاب خاک‌های نرم کوشک تبدیل به یکی از پر‌ تیراژ ترین کتاب‌های دفاع‌مقدس می‌شود. 

علی صدای عدالت انسانی/ ارائه توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی (رئیس اداره تبلیغات اسلامی شبستر)

نویسنده مسیحی بعد از آشنایی با امام علی(ع) و کتاب نهج البلاغه در کتاب «علی صدای عدالت انسانی» به تبیین شخصیت منحصر بفرد و برجسته حضرت پرداخته است. معرفی شخصیت امام علی(ع) توسط این نویسنده با تحسین‌های شگرف در حق آن امام همراه است.

ده راز موفقیت و آرامش/ ارائه توسط زینب علیوند (کتابدار کتابخانه عمومی خامنه)

کسانی که تصمیم گرفته‌اند آگاهانه مسیر زندگی خود را تعیین کنند، با کمک این کتاب کوچک به موفقیت و آرامش خواهند رسید. کتاب به صورت مشروح ده راز را در قالب برنامه‌ای روزانه و کاملا عملی ارائه می‌کند. برنامه‌ای که احساس ضعف و بی‌کفایتی را از زندگی افراد حذف می‌کند. برای آغاز اگر چه چندان ساده نیست، اما بر آن باشید تا "ذهنی داشته باشید که پذیرای همه چیز است و به هیچ چیز وابسته نیست".

منبع: آدربایجان شرقی
  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۲۳
مهر

محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی و ماه ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت است.

  محرم ماه شور و شعور و عشق و فریاد است. ای ماه خون، دوباره می‌آیی و سکوت تاریخ را در هم می‌شکنی و بغض ناله را از حنجره‌ها آزاد می‌سازی.بانگ کاروانت به گوش می‌آید و عاشقان را دوباره به مهمانی فرا می‌خوانی. سلام بر حسین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش. آن اصحاب شهادت طلبش که مصداق واقعی آگاهی و ایمان و شجاعت و فداکاری بودند، چه آن‌هایی که در رکابش به فیض شهادت رسیدند و چه آن‌هایی که پیش از عاشورا شهید شدند.   مصائب امام حسین(علیه‌السلام) و اهل بیتش در این راه آنقدر عظیم و جانسوز است که اگر همه ایام محرم هم از آن گفته شود باز هم نمی‌توان حق مطلب را به درستی ادا کرد.


  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۰۶
مهر


جناب آقای استاد فیروز تشکری خیر کتابخانه‌ساز، بانی و احداث کننده کتابخانه عمومی تشکری نوجه ده روز یکشنبه پنجم مهر ماه از این کتابخانه بازدید کردند.

جناب تشکری به همراه خیر و نویسنده عالیقدر جناب آقای محبوبی از بخشهای مختلف کتابخانه بازدید و با کتابدار کتابخانه در خصوص اهمیت ارائه خدمات کتابخوانی و همچنین جایگاه کتاب و مطالعه گفتگو کردند.

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۰۶
مهر

نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در کتابخانه عمومی فیروز تشکری نوجه ده برگزار گردید.

در این نمایشگاه چندین عنوان کتاب و عکس با محوریت دفاع مقدس و آرمانها و ارزشهای ناب اسلامی به نمایش گذاشته شد.
ظهری مسئول کتابخانه هدف از برگزاری چنین نمایشگاههایی را ترویج فرهنگ ناب و درخشان هشت سال دفاع مقدس دانست وی افزود آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس از اهداف برگزاری این نمایشگاهها است و تلاش می شود جوانان و نوجوانان با رشادتهای رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند.




  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۰۶
مهر

همزمان با برگزاری دومین نشست کتابخوان شهرستان شبستر صورت گرفت:

رونمایی از اثر فاخر استاد فیروز تشکری خیر کتابخانه ساز و هنرمند توانای نوجه دهی که آثار و تابلوهای خود را به صورت مجلد ارائه کرده است صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان شبستر همزمان با برگزاری دومین نشست سراسری کتابخوان در شهرستان شبستر، آئین رونمایی از جدیدترین اثر استاد فیروز تشکری خیر کتابخانه ساز برگزار گردید. این کتاب دربردارنده قسمتی از آثار خطی استاد تشکری است که تابستان امسال با عنوان "باغ دلگشای تشکری" به چاپ رسیده است.


  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۰۶
مهر

135 نشست کتابخوان


یکصدو سی و پنجمین نشست کتابخوان سراسری و دومین  نشست شهرستانی با موضوع دفاع مقدس در شبستر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر برطبق اعلام امور فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی استان، بنا به درخواست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر مبنی بر برگزاری دومین نشست کتابخوان شهرستانی با موضوعیت و محوریت کتب دفاع مقدس، این نشست در پنج مهر ماه با حضور مسئولین شهرستان در محل آمفی تئاتر کتابخانه شیخ محمود شبستری برگزار گردید.


  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده