کتابخانه عمومی «فیروز تشکری» نوجه ده

کتابخانه عمومی تشکری نوجه ده در سوم خرداد ماه سال 1393 با همت خیر بزرگوار جناب آقای فیروز تشکری و همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای نوجه ده با زیر بنای تقریبی 175 متر مربع مشتمل بر سالن مطالعه، مخزن و سرویس بهداشتی به بهره برداری رسید.
هم اکنون این کتابخانه با 4500 جلد کتاب در زمینه های مختلف، آماده ارائه خدمات در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه ها می باشد.
ساعات کاری کتابخانه:
هر روز هفته بغیر از روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 13:30 ظهر الی 19:30 عصر و روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 13:30 ظهر
آدرس: شهرستان شبستر - روستای نوجه ده - خیابان عدالت - روبروی ساختمان دهیاری
شماره تماس: 42427580-041 مسئول کتابخانه: خانم ظهری

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۶
آبان

24 آبان ماه روز کتاب و کتاب خوانی

نشست کتاب خوان

به گزارش مسئول کتابخانه عمومی فیروز تشکری نوجه ده، نشست «کتاب‌خوان » این کتابخانه روز پنجشنبه بیست و چهارم آبان ماه سال 1397مصادف با روز کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی از اعضاء فعال کتابخانه عمومی استاد فیروز تشکری نوجه ده برگزار شد.

در این نشست، کتاب‌های «طلسم جادوی سیاه» نوشته تونی ابت، توسط خانم الهه سلطانی ؛ «راز قلعه» نوشته تونی ابت، توسط خانم ریحانه اسکندرپور؛ «داستانهای شیرین ایرانی» نوشته اسمعیل شاهرودی، توسط خانم فاطمه ایرجی؛ «مورچه ی فرمانده» نوشته علی باباجانی، توسط آقای امیر محمد رفاهی ؛ کتاب «1و2و3 ، سه قصه: بادکنک آبی» نوشته شکوه قاسم نیا ، توسط خانم الینا ایروانی و کتاب «سیندرلا» ترجه عظیم سلیمانی زاده، توسط خانم فرشته ایرجی معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

گفتنی است نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای با هدف افزایش ضریب نفود نشست‌های کتاب‌خوان و سهولت بهره‌مندی آحاد مردم؛ در کتابخانه‌ها برگزار می شود که در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، کلیه اعضاء کتابخانه‌های عمومی، سایر علاقمندان و افرادی که تمایل به ارائه معرفی کتاب دارند به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود می‌پردازند.


  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۲۴
آبان


والباقیات و الصالحات خیرٌ عند ربّک ثواباً و خیرٌ مَردّا

ارزش کارها به نسبت اهمیت و تأثیر فردی و اجتماعی قابل سنجش است و بر اساس معارف دینی، هر کس اثر نیکی را بنیان گذارد، نسبت به آثار آن تا هر زمان که بماند مأجور است.

آنچه ارزش انسانی و وجهه اخلاقی این امور و هرگونه فعالیت خیرخواهانه و خداپسندانه را از موارد مشابه آن متمایز می‌کند، علاوه بر عنصر اختیار و اراده خود در کمال آزادی و هم‌سویی و هم‌نوایی، قصد و نیت الهی در انجام این گونه فرایض دینی و اخلاقی است.

با عنایت به آغاز سال تحصیلی جدید و نیاز دانش آموزان عضو کتابخانه به کتب کمک درسی، خیر نیک اندیش جناب آقای فیروز تشکری نوجه دهی در هفته کتاب با هدف بالا بردن سطح تحصیلی و علمی دانش آموزان و تشویق بیشتر آنان در روی آوردن به کتاب و کتابخوانی طی اقدامی فرهنگی تعدادی کتاب کمک درسی در مقطع ابتدایی به ارزش بیش از پنج میلیون ریال به کتابخانه عمومی تشکری نوجه ده اهداء نمودند.

ضمن تقدیر و سپاس‌گزاری از ایشان که با تبلور ایثار و سخاوتِ طبع با اهدای کتاب به اوج تکوین این خصائص متعالی نائل آمده‌اند، از ایزد رحمان توفیق  نیل به اهداف الهی، انسانی و متعالی ایشان را خواستاریم.


  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۱۶
آبان


ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص), شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) بر عموم مسلمین جهان تسلیت باد


سوخته قلب علی مرتضی
حضرت زهرا شده صاحب عزا
بر پـدر و بـر حسن و بر رضا
آجرک‌ ا... بقیه ا...
پیکـر پـاک خاتم المرسلین
مانده میان حجره روی زمین
جـان محمّد شده خانه نشین
آجرک‌ ا... بقیه ا...
خون شده از غم جگر فاطمه
رفتـه ز دنیـا پـدر فاطمه
رخت عزا شد به بر فاطمه
آجرک‌ ا... بقیه ا...
گشته جهان بزم عزای حسن
جان دو عالم به فدای حسن
گریه کن ای دیده برای حسن
آجرک‌ ا... بقیه ا...
غریب خانه در وطن کشته شد
بگـو امـام ممتحـن کشته شد
یوسف فاطمه حسن کشته شد
آجرک‌ ا... بقیه ا...
شهر خراسان همه جا محشر است
بـر جگـر شیعـة غـم دیگر است
قتـل جگـر پـارة پیغمبـر است
آجرک‌ ا... بقیه ا...
فاطمه را خون چکد از هر دو عین
بیشتـر از همــه بــرای حسین
داغ حسیــن است غـم عالمیْن
آجرک‌ ا... بقیه ا...


  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۱۵
آبان


 این کتاب درهر چهار حوزه ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با مردم و ارتباط با خلقت را شامل می شود و چهل محور اصلی در سبک زندگی را با کودکان در میان می گذارد و علاوه بر آموزش سبک زندگی پیامبر (ص)، به رشد تفکر کودکان و پرورش هوش اخلاقی آنان نیز کمک می کند.

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده
۱۵
آبان

4 کتاب طرح کتابخوان ماه در آبان ماه 1397


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان آبان ماه 1397 با ارائه کتاب‌های «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، «دعبل و زلفا» نوشته مظفر سالاری و « پی‌تی‌کو... پی‌تی‌کو... و دو داستان دیگر» نوشته فرهاد حسن‌زاده معرفی شد.



  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده