کتابخانه عمومی «فیروز تشکری» نوجه ده

کتابخانه عمومی تشکری نوجه ده در سوم خرداد ماه سال 1393 با همت خیر بزرگوار جناب آقای فیروز تشکری و همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای نوجه ده با زیر بنای تقریبی 175 متر مربع مشتمل بر سالن مطالعه، مخزن و سرویس بهداشتی به بهره برداری رسید.
هم اکنون این کتابخانه با 4500 جلد کتاب در زمینه های مختلف، آماده ارائه خدمات در تمامی روزهای هفته به غیر از جمعه ها می باشد.
ساعات کاری کتابخانه:
هر روز هفته بغیر از روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 13:30 ظهر الی 19:30 عصر و روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 13:30 ظهر
آدرس: شهرستان شبستر - روستای نوجه ده - خیابان عدالت - روبروی ساختمان دهیاری
شماره تماس: 42427580-041 مسئول کتابخانه: خانم ظهری

مدیرکل امور مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های کشور گفت : 235 هزار و 382 نفر از سراسر کشور در ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند .



رمضانعلی محسنی شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه مرکزی تبریز اظهار کرد : از این تعداد بیش از 142 هزار نفر در بخش مکتوب و بیش از 92 هزار نفر در بخش کتابخوانی الکترونیک شرکت کردند . 
وی افزود : 10 هزار و 12 خانواده و 30 هزار و 734 شرکت کننده به صورت انفرادی در این جشنواره شرکت کردند که از مجموع شرکت کنندگان 45 هزار نفر حایز امتیاز شدند و 2 درصد از آنها با قرعه کشی جایزه دریافت کردند . 
محسنی با اشاره به اینکه در هر استان هشت کتابدار نیز به عنوان نفرات برتر تجلیل می شوند، گفت : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این جشنواره مشارکت کرد که آثار آن شرکت فارسی زبانان سراسر دنیا در این جشنواره بود. 
وی خاطرنشان کرد: پنج دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شده که بنا به پیشنهاد بنیاد فرهنگی و هنری رضوی برگزاری این جشنواره از ششمین دوره آن به نهاد کتابخانه ها سپرده شد . 
محسنی گفت : یکی از ویژگی های جشنواره کتابخوانی این دوره نسبت به دوره های گذشته شرکت افراد در 2 بخش فردی و خانوادگی بود و منابع جشنواره از یک منبع به 3 کتاب افزایش یافته است . 
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت : حدود 30 هزار و 724 نفر از استان در این جشنواره شرکت کردند که هیات داوران 3 خانواده منتخب و 19 نفر منتخب در بخش انفرادی را انتخاب کردند . 
شهرام خدایی افزود : آذربایجان شرقی به لحاظ تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره پس از استان های اصفهان و فارس در جایگاه سوم قرار دارد . 
وی همچنین اظهار کرد: هر کس باید به اندازه توان خود از اقیانوس بی کران رضوی توشه ای بردارد و دارای حیات طیبه شود؛ پیروی از راه امامت تکمیل کننده وحدانیت خداست یعنی بدون امامت و ولایت توحید معنا پیدا نمی کند . 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در اختتامیه این جشنواره گفت : مکتب رضوی که از اسلام نشات گرفته، در واقع مکتب حکمت آموزی و علم آموزی است . 
محمد محمدپور همچنین در خصوص فواید کتابخوانی، اظهار کرد : مطالعه و کتابخوانی از شاخص های توسعه است و با تقویت و ارتقای این شاخص امکان پیمودن پله های ترقی در جامعه به وجود می آید . 
وی تاکید کرد : راه توسعه از کتابخوانی می گذرد و با ارتقای دانش جامعه این راه قابل پیمودن خواهد بود . 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت : کتابخوانی امر مقدسی است چون راه افزایش معلومات و معنویات است . 
سیدمحسن لطیفی اظهار کرد : رسانه ها در احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه در جامعه سهم بسیار عمده ای دارند که باید این رسالت را محقق کنند .
در این جشنواره 30 نفر از برگزیدگان کتابخوانی رضوی تجلیل شدند . 
ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی به مناسبت دهه کرامت، در سه رده سنی به صورت انفرادی و خانوادگی و در قالب های مکتوب و الکترونیکی برگزار شد. 
'دوست مهربان کبوترها' نوشته مجید محمدی در قالب مسابقه نقاشی برای کودکان، 'اعتراف غلامان' نوشته حمیدرضا شاه محمدی در رده سنی نوجوان و کتاب 'امام علی بن موسی الرضا(ع)' اثر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در رده بزرگسال کتاب های در نظر گرفته شده برای این مسابقه بود.

  • روابط عمومی کتابخانه تشکری نوجه ده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی